شما بدون تسلط بر خود نمی توانید فاتح دیگران باشید.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه 8 فروردین 1396

سلامت ناخن ها و راهنمای تغذیه سالم برای زیبا تر شدن ناخن

سلامت ناخن ها و راهنمای تغذیه سالم برای زیبا تر شدن ناخن

سلامت پوست و مو در سایت انسان شاد

 

 ناخن,زیبایی ناخن ,سلامت ناخن

ناخن‌ها بخش مهم دست‌ها هستند که نگهداری و مراقبت از آنها به زیبایی دستان شما کمک می‌کند.

ناخن هـا سلامت عمومی بدن را بازتاب می کنند.

خوب نگهداشتن ناخن‌ها و مراقبت از زیبایی و سلامت آنها زیبایی دستان شما را دو چندان و

برعکس ناخن‌های مریض و کثیف دستان شما را زشت می‌کند.

بنابراین، ناخن‌های زیبا و سالم لازمه داشتن دستان زیباست.

ناخنهایی که به راحتی میشکنند و ترک میخورند از مشکلات احتمالی تغذیهای خبر میدهند.

کمبود ویتامین A و کلسیم باعث خشکی و ورقه ورقه شدن پوست میشود.

کمبود پروتئین، فولیک اسید، ویتامین B که برای رشد سلولها و احیای سلولهای مرده ضروری است

و ویتامین C موجب افتادن ناخنها می شود.

کمبود پروتئین باعث ایجاد راه راههای سفید بر روی ناخنها میشود.

کمبود روی میتواند باعث ایجاد لکه های سفید بر روی ناخنها شود.

شکستگیها در ناخن ها ممکن است نشانه این باشد که بدن شما به آب و مایعات بیشتری نیاز دارد.

وجود قرمزی در پوست اطراف ناخن و کوتیکول شما میتواند به واسطه فقر یا ضعف متابولیسم اسیدهای چرب در بدن شما باشد.

ناخن ها برای سالم بودن و ماندن، به مقدار زیادی کلسیم، منیزیم، پروتئین و سیلیس و روی نیاز دارند.

سعی کنید از رژیم غذایی که حاوی ۰۵ درصد میوه و سبزیجات تازه و دارای ویتامینهای ضروری، مواد معدنی و آنزیم هاست استفاده کنید.

از مواد غذایی که سرشار از سولفور و سیلیکن هستند مانند کلم بروکلی، ماهی و پیاز و

همچنین از غذاهایی که دارای ویتامین B هستندمانند سویا، ماءالشعیر و از تمام انواع دانه ها و غلات میتوانید بهره بگیرید.

آب و مایعات زیاد بنوشیدو روزانه از آب هویج تازه استفاده کنید که میزان کلسیم و فسفر بالا دارد و

در استحکام بخشیدن به ناخن ها فوق العاده عمل میکند.

با رعایت نکات زیر می‌توانید ناخن‌های زیبا و درخشانی داشته باشید:

برای سفت شدن ناخن‌های ضعیف و نرم هر روز آنها را به مدت ۲۰ دقیقه در روغن زیتون قرار دهید.


برای تمیز کردن ناخن‌ها و پاک کردن لکه‌ها، آنها را در مخلوط یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک فنجان آب خیس کنید و

بعد از چند دقیقه با آب گرم بشویید و با یک مرطوب‌کننده مرطوب نگه دارید.

در صورتی که از لاک استفاده می‌کنید، هرازگاهی به ناخن‌های‌تان استراحت دهید و

هر چند روز یک‌بار آنها را بدون لاک نگه‌دارید؛

در غیر این صورت رنگ طبیعی ناخن‌های شما زرد و زشت می‌شود.


اگر ناخن‌های شما سریع می‌شکنند، مصرف ویتامین B، به خصوص B5 را افزایش دهید.


بعد از شستن دست‌ها، آنها را کاملاً خشک کنید، زیرا صابون باعث خشکی و شکنندگی ناخن‌ها می‌شود.


بهترین زمان برای سوهان زدن ناخن‌ها زمانی است که آنها لاک دارند، زیرا دیرتر می‌شکنند.


برای جلوگیری از شکسته شدن ناخن‌ها آنها را لاک بزنید و یا حداقل از برق ناخن استفاده کنید.

از ناخن خود به عنوان ابزار استفاده نکنید، این کار باعث تضعیف ناخن‌ها می‌شود.

سرعت رشد ناخن:

سرعت رشد ناخن بستگی به عوامل بسیاری ازجمله سن، تغذیه، بیماریها، هورمونها و فصول سال دارد توجه کنید:

– ناخن بطور طبیعی ۰٫۱ میلی متر در روز و یا ۳ میلی متر در ماه رشد میکند.

– سرعت رشد انگشتان دست ۲ تا ۳ برابر از انگشتان پا بیشتر میباشد.

– سرعت رشد ناخنها در تابستان بیشتر از زمستان میباشد.

– سرعت رشد ناخنها در افراد راست دست در دست راست و افراد چپ دست در دست چپشان بیشتر است.

– سرعت رشد ناخنهای مردان از زنان بیشتر است.(جز در زنان باردار و مسن)

– اگر ناخن به طـور کامل از جایش کنده شود برای ناخن های دست ۳ الی ۶ ماه طول می کشد

تا مجددا ناخن بطور کامل رشد کند.

این زمان برای ناخنهای پا ۱۲ الی ۱۸ ماه می باشد.

سلامت ناخن ها و راهنمای تغذیه سالم برای زیبا تر شدن ناخن

امتیاز 4.00 ( 4 رای )